Första dagen på skolan

Idag var då första dagen på skolan. Jag fick ett mejl på facebook av en tjej som undrade om jag möjligtvis bor på DK Tokyo och det skrev jag ja det gör jag. Denna tjejen hade visst hört av Dorm managern att det fanns en till svensk tjej som bodde här och hade sagt mitt namn. Hon började skolan samtidigt som jag. Så när jag gick upp i morse så kom jag ner till hallen och där ser jag tjejen jag hade skrivit med på Facebook. Där satt också en kille som jag träffade väldigt snabbt i Fredags när jag var påväg ut för att träffa en kompis. Så Jag, denna tjejen, denna killen och en till Kille som jag också träffade i fredags lite snabbt (alla svenskar) stack till skolan. 

Där fick vi massa information och dessutom berättade dem att vi skulle göra två test. Ett skrivtest och ett intervju-test. Det gick väl helt okej tycker jag. När man väl var i skolan märkte man att där fanns ännu fler svenskar! Det är sjukt många svenskar som börjar nu. Får se hur många svenskar det blir i min klass sedan. NYFIKEN!!!

Jag och massa andra till stack och åt och sedan åkte jag och två killar till för att göra alien registration. Eftersom jag nu har kort på mig själv. Det var ett lång äventyr eftersom det inte var det lättaste att hitta till stället man skulle göra detta så det blev en hel del buss, och ännu mer buss och lite mer buss. USCH!!!! Fram och tillbaka för att man har åkt fel och blahablaha!!! 

Men nu är man äntligen klar och man är helt SLUT!!! Ska bli skönt att få sova inatt! 

Nu ska jag fixa något att äta! För hungrig är jag också!

Kommentarer
Postat av: mamma

härligt att höra att allt gick bra, det gick fort att posta till Japan då om du redan fått korten, kramizz mamma

2011-10-03 @ 15:23:02
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: Hitoshi

Hello.



This is Hitoshi.

I am Japanese boy, live in Tokyo.



I just visited your country, and fell in love with your country.

I really hope we could be friends!



Hope to hear from you soon~

2011-10-03 @ 15:56:09
Postat av: Tokyo - Love

Ja, det var en hel del svenskar på skolan även när jag gick där.. tror vi var typ 7 st. i min klass. Jag fasade för de sär testen, jag kunde ju bara delar av hiragana och katakana så det gick inte så bra, haha. Men gudars så kul att du börjat nu!



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-10-03 @ 18:40:41
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Mami

Det varkar som du haft kul iaf :) (förutom bussresandet då)

Vad är det för sorts skola du går på förressten?

En annan sak också, tänker du gå på v rock festivalen? hade så gärna velat gå på det ^-^

2011-10-06 @ 18:42:13
URL: http://mimmi-anime.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0