Sista veckan och tankar inför resan

Detta är då min sista helg i Sverige eftersom jag åker på fredag nästa vecka. Egentligen hade jag viljat vara hemma i Kinna denna helgen men p.g.a att mitt visum inte är klart måste jag vara kvar i Stockholm denna helgen. Åker hem till Kinna på måndag och då ska jag börja packa, packa och åter packa. Dessutom vill jag vara med familjen nu det sista.

Känns lite sorgligt och jag är lite orolig eftersom jag aldrig har varit från familjen så LÄNGE!!!! Nu när jag tänker på det så känner jag att det är väldigt oroligt och nervöst. Men jag kommer nog klara av detta. Jag tror att den första tiden i Japan kommer vara en stor prövning för mig, att komma till ett helt nytt land och inte ha familjen som kan hjälpa en. Man får klara sig själv. Men jag tror också att jag kommer ha det otroligt kul, träffa nya människor och möta en ny kultur som är väldigt olik den man är van vid.

När jag tänker på hur det kommer bli på flygplatsen är jag väldigt säker på att det kommer komma en hel del tårar. Både från mig och resten av familjen. Ojojoj.... Jag har inte varit nervös alls inför denna restan till Japan, men jag tror det att nu börjar det sjunka in att jag faktiskt ska vara iväg i ett helt år och att jag inte kommer träffa min familj på ett helt år. Det kom när jag fick reda på var jag ska bo. Fick reda på det nu i veckan. Är ett jättefint guesthouse jag ska bo på och det är inte jättelångt från skolan! YAY!!!

Jag trodde hela tiden att skolan skulle hämta upp mig på flygplatsen och ta mig till mitt guesthouse men jag fick reda på av blueberry att jag får ta mig till boendet på egen hand. De sa att det var väldigt dyrt att få upphämtning och att jag nog får det billigare om jag löser det på egen hand. Och eftersom jag inte vill åka tåg helt själv direkt när jag kommer till Tokyo så kontaktade jag en kompis som är uppvuxen i Tokyo och frågade om han möjligtvis kunde hämta upp mig och hjälpa mig på tåget. Han sa att han hjälper gärna till och om det är något mer jag undrar som han kan hjälpa till med så skulle jag bara fråga! Så jag blir inte upphämtad av skolan på lördagen utan en kompis hämtar mig istället. Det känns bra det också, bara jag inte är helt själv!

Idag blir det muffinsbak med kusinen och sedan ikväll ska vi på bio. Vi ska se en svensk film som heter Försvunnen. Jag är inte så mycket för svenska filmer men denna filmen verkar faktiskt väldigt bra!

Ha en Superhärlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

skönt att få hem dig på måndag igen

2011-09-17 @ 15:38:46
Postat av: Tokyo - Love

Oh, gudars så spännande! Vet själv hur det kändes veckorna innan avresa, men jag åkte ju med min sambo i alla fall. Vad är det för guest house?

Det kommer bli så kul för dig!



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-09-17 @ 19:11:51
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: M a r i a h

Åh, förstår att du börjar bli nervös! Ska bli extra roligt att följa din blogg med uppdateringar från ett av de coolaste ställena på jorden!



Sv; Tacos kan man aldrig få för mkt av :D



Ha nu en supertrevlig helg!

Kram!!

2011-09-17 @ 20:50:51
URL: http://nintendoandme.blogg.se/
Postat av: Fanny (foto,modeblogg)

Hej! :) Nu har tävlingen (veckans blogg) avgjorts på min blogg. Kika in och läs ifall du har vunnit! :)



www.fannyuknow.blogg.se



Ha en bra dag! ;)

2011-09-18 @ 16:19:59
URL: http://fannyuknow.blogg.se/
Postat av: Sara Holmin

Åhhh,tänk att du ska åka till Japan,vad häftigt! Det kommer gå bra, hemlängtan får man alltid av och till när man är borta, men med skype kan man klara det mesta<3 Ta hand om dig, massa kramar!

2011-09-18 @ 17:00:53
URL: http://saraholmin.wordpress.com
Postat av: sandija-döv-fotografier

sv. ja goooooottt! ;D awwe roligt ;D

2011-09-18 @ 18:25:16
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv: Ok, tack så mkt :)

2011-09-18 @ 22:41:17
URL: http://modifiedfebruary.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ååh, vad kul~! :D

Vilken stadsdel ligger ditt guesthouse i?

2011-09-20 @ 21:24:28
URL: http://amagasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0