Hejdå Sverige Hej Japan

Blev ingen uppdatering i Torsdags som jag egentligen hade tänkt. I torsdags vart fall var jag i Göteborg och träffade några kompisar och sedan packade jag och hade en trevlig myskväll med familjen. 

Då var det dags för avfärd till Japan. man började med att mamma väckte mig på morgonen och man fick börja packa det allra sista och äta frukost och allt sånt som ska göras, sedan drog man till Landvetter och väntade där i några timmar med familjen. Sedan kom då tiden då man skulle säga hejdå! Det gick inte att hålla undan tårarna, det kom lite tårar och sedan torkade jag snabbt av dem och man skulle gå igenom säkerhetskontroll, gick prima och man gick på planet som åkte till Helsingfors. 

Väl i Helsingfors fick man vänta ännu mer för att få komma på det plan som skulle åka till Japan. Detta flyget tog ca 9-10 timmar. Jag kunde inte sova någonting!!! Så jag kollade på film typ hela resan, såg massa filmer jag har velat se. 

Sedan var det då dags med den biten jag var mest nervös över, själva tiden på narita airport, om man skulle hitta till dem saker man skulle till. Men jag hittade lätt till bussbiljettköpet och sedan fanns det en informationsdisk som jag frågade var det fanns telefon och uttagningsautomat. Det gick jättebra det också. 

Det som var lite segt och kanske det ända negativa med hela resan var att jag bad den person som jag köpte bussbiljett av att jag skulle till KOIWA, men sedan när jag kollade närmare på biljetten stog det något helt annat, det stod Kasai, och dit skulle jag ju inte!!! Men när bussen stannade vid Kasai sa jag till busschauffören att jag skulle vidare till Koiwa och att jag inte skulle stanna på Kasai och det gick så bra så. 

Sedan var man framme vid Koiwa och där var det VARMT!!! Jag hade jeans och jacka på mig och solen stekte på mig. Det var väl runt 26 grader eller nått. Där satt jag i ca en halvtimme och väntade på att min kompis skulle komma som skulle hjälpa mig till guesthouset. 

Jag hade nog inte klarat denna resan utan honom, han hjälpte mig på tåget, att hitta till guesthouset, att snacka med killen som har hand om guesthouset osv. Är väldigt tacksam över denna hjälp jag fick och det sa jag till honom. 

Eftersom jag inte hade ätit sedan klockan 07:00 på morgonen så stack vi sedan ut och åt lite mat och jag införhandlade mig lite anteckningsmaterial. 

Sedan var jag så trött att jag sa hejdå till min kompis och gick hem till guesthouset och började fixa iordning. 

Nu sitter jag här och är svintrött och har fixat ordning sängen och allt som behöver fixas. Ska bli skönt att få sova sen, eftersom jag inte har sovit på hur länge som helst!!!! 

Mitt rum


Utsikten från mitt Rum


Kommentarer
Postat av: Victoria

Vad skönt för dig att du hade någon som kunde hjälpa dig! :D

Och att dessutom rummet såg så fint ut~

2011-09-24 @ 21:41:18
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: M a r i a h

Åh, vad spännande att se hur du ska bo. Följer vin blogg med spänning framöver. Hoppas du trivs och att det går bra! Kram



Sv; Kändisspotting är faktiskt litet småkul :D Inte ofta man är någonstans där det är såpass mkt kändisar samlade.

2011-09-26 @ 16:41:50
URL: http://nintendoandme.blogg.se/
Postat av: Minea

Ååh, vill också vara i Japan just nu! :(



SV: och ja, älskar europeiska hus, vill åka på Eurotrip nu haha!

2011-09-26 @ 19:23:43
URL: http://mineayumi.wordpress.com/
Postat av: Johanna (Tokyo - Love)

Ah, så kul att du är framme nu äntligen! dka bli kul att läsa mer och se fler bilder. Spännande att höra vad du tycker om Kudan. När börjar du?



http://sakuradesu.blogg.se

2011-09-28 @ 00:39:01
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0