Läxor och framtiden

I veckan kom äntligen uppgiften upp som jag ska göra i en kurs jag läser. Jag läser Japans samhälle och kultur, och jag ska skriva en essä och svara på några frågor om japans samhälle. Så jag har börjat skriva på det. Det ska nog gå bra, uppgiften ska in den 30 maj, så jag har en månad på mig att skriva. 

Sedan är det snart dags för tentor i japanskan, den 21 maj är det tentor som ska göras, jag ska ha tre tentor, så det är en del som man ska plugga men jag känner att det ska nog gå bra. Det jag behöver plugga in och något jag är dålig på är ord, jag kan nog redan många ord men jag tycker att man kan aldrig kunna för mycket! 

Sedan har jag, mamma, pappa och min lillasyster pratat om jobb. Jag som inte riktigt vet vad jag vill med min framtid har en hel del att fundera på. Men pappa gav en bra idé till mig. Att man kan skriva upp vad man är bra på och vad man kan tänka sig att arbeta med, och sedan skriva ner både det positiva och det negativa sidor med detta jobb. Men jag vet inte riktigt vad jag vill göra med mitt liv än och jag har svårt att se det jag är bra på, men jag ska försöka skriva ner mina positiva egenskaper som jag kommer på och leta runt på nätet efter ett bra jobb! När jag väl har kommit fram till vad jag vill med mitt liv kommer nog inte bara jag känna en lättnad utan även också mamma och pappa. 

Nu ska har jag lite läxor att ta hand om! 

Peace and out!

Kommentarer
Postat av: Khidkawaii

Sv; Hihi, tack ^^

2011-05-01 @ 16:30:02
URL: http://khidkawaii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0