Kakor och annat smått och gott!

Jag har känt en sådan lust att baka i flera dagar nu så igår bestämde jag mig, imorgon ska jag ägna mig dagen åt att baka.

Den första kakan jag bestämde mig för att göra, bestämdes redan igår för att göras. Min pappa berättade om kakor som min farmor brukade göra när hon var vid livet och sedan hittade pappa en småkaka som var väldigt populär hos farmor, det var nötchokladrutor. Så den gjorde jag allra först. Sedan har jag känt en lust att göra en kaka som egentligen är mer som en bulle som heter mariabollar. Så dem bestämde jag mig för att göra också. 

När man gör mariabollar så ska man göra en petit-chou smet och det gjorde jag, sedan märkte jag att jag hade alldeles förmycket petit-chou smet så det blev till att göra två petit-chouer också! 

Så idag har jag gjort, Nötchokladrutor, mariabollar och petit-chou. 

Här kommer bilder! 






Kommentarer
Postat av: ☆ MYMiC ☆

omgg den är så bra :(( måste seriöst se den igen ;A;

2011-07-17 @ 12:34:09
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh herregud vad gott det ser ut!o_o Jag älskar nötchokladrutor!<3



Sv: Haha, nåväl, jag tycker fjärilar är så fina:) Fast mest de färgglada:)

2011-07-19 @ 12:15:27
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0