Sjukhusbesök

Då har man varit på sitt första besök på sjukhus. Jag vred foten igår när jag joggade och foten har gjort ont sedan dess så jag tänkte för mig själv. Jag får väl sticka till sjukhuset och kolla vad det är. 

Det gick väldigt fort! Först skulle jag fylla i papper p.g.a att det var första gången där, sedan blev jag uppropad, kollad på, röntgen, prata om medicin, vira in foten med bandage och sedan var det klart. Sedan skulle man fixa medicin också. Men det gick bättre än väntat. 

Jag var SJUKT nervös inför besöket så två utav mina kompisar var jättesnälla och följde med. Det är jag väldigt tacksam över! 

Fick många tillsägningar om att inte lägga vikt på foten, inte röka, inte dricka alkohol och ta medicinen. Med bandaget så tål det inte vatten så jag ska duscha med påse runt foten och sedan vill dem att jag ska komma tillbaka i övermorgon. 

Medicinen ska tas i två veckor! Oj, glömde säga vad det var för problem, det var något med ligementen i foten. De sa typ att foten var svullen och att ligementen i foten har blivit typ utsträckt. En stukning typ.
Nu ska jag bara vila och inte gå så mycket!

Kommentarer
Postat av: mimmione

joggade det var värst ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0