Nostalgi

Skriver två inlägg på en och samma dag, har nog aldrig hänt mig, men jag kände att jag var tvungen att skriva om detta ämne. 

Pappa städar i källaren, och i våran källare är fylld av nostalgi. Högar med massor av leksaker och skor osv. Jag skulle nu kolla igenom leksakerna som jag och min lillasyster hade när vi var små. Det var mycket som bara var skräp och som kan slängas enligt min mening, men det finns små guldkorn bland allt bröte som bara inte går att slänga. För mig var det tre barbies. När jag var liten var dessa tre mina favoriter. När den första gick sönder gick hela min värld sönder, så jag var tvungen att limma på huvudet som hade gått av. Det var min första manliga barbie. Den går bara inte att slänga, även om huvudet är lite på sniskan och massa lim är runt halsen. Man kan bara inte slänga den. Den andra var min andra barbie jag någonsin fått. Den är också sönder, och jag blev lika ledsen när den gick sönder, huvudet är av. Jag har ändå sparat den och för mig går det bara inte att slänga henne. Hon är fortfarande en favorit och hon kommer stanna även om huvudet är av. Den tredje är faktiskt fortfarande hel, Det var min allra första barbie. Hon har en knapp på ryggen och trycker man på den knappen rör sig armarna AUTOMATISKT! Det var riktigt häftigt när man var 3-4 år! Henne går inte att slänga heller! 

Det var riktigt kul att leta bland alla leksaker man haft. Jag tror att alla har något som bara inte går att slängas som väcker minnen från barndomen. För mig är det tre barbies och två gosedjur (som för övrigt låg i min säng tills jag blev 20 år). De kommer för alltid finnas i mitt hjärta även om jag nu är 22 år gammal.

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Ny färg på bloggen? Blått, I like it!

Oh, nostalgi gudars så härligt.. *

2011-05-02 @ 10:01:10
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: MYMiC

Haha ja, det är sant! Men ..ändå xD

2011-05-02 @ 15:10:08
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: M a r i a h

ÅH! Gamla leksaker är fint =) Jag har mina my little ponies i mitt vitrinskåp. Mina babes <3



Sv; Jasså, det är ovanligt med folk som gillar nakenhundar har jag märkt sedan vi skaffade våran hund :/ Tack, helgen som varit var underbar, hoppas din var det med!

2011-05-09 @ 21:34:09
URL: http://nintendoandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0