Jordbävning i Japan

Vaknade imorse av att min mor kom in i mitt rum och berättade att det hade varit en jordbävning och tsunami i Japan. Jag som känner en del japaner blev genast orolig över mina vänner som bor där. Bestämde att idag ska jag tillbringa dagen med att försöka få kontakt med dem och hoppas på att de är okej. 

Jag har redan fått kontakt med många av dem, men det är fortfarande några som jag ännu inte fått kontakt med. Jag hoppas med hela mitt hjärta att de är okej. Såhär orolig har jag inte varit på länge! 

Läste på aftonbladet att det saknas 88 000 människor och 300 är döda. Hur tragiskt som helst. Vi i Sverige måste ju hjälpa till på något sätt och jag är säker på att det är inte bara jag som känner så. 

Det var allt jag ville skriva om nu, har inte riktigt fattat att något sånhär kan hända, är nog i chock eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0