Sova och smink

Har ni haft sådana nätter då ni vaknar om och om igen, så var mig natt, jag vaknade av att jag frös, och då har jag ändå ett täcke och två filtar på mig. Men eftersom jag frös fick jag ta på en filt till. Men när man hade gjort det då var man ju vaken! Då tog det kanske en timme eller nått att somna om igen! Usch! Jag gillar inte att vakna mitt i natten!

Sedan skulle man jobba och gå upp vid 6:30 för att vara på jobbet klockan 8:00 och för mig som i vanliga fall går upp vid 11 så var det inte jättelätt att komma upp ur sängen, men man vaknade snabbt till efter en halvtimme på jobbet. Så jag var på jobbet från klockan 8:00 till 13:00.

Sedan i Julas fick jag ett presentkort på en sminkaffär här i Kinna. Så idag efter jobbet stack jag till den affären för att köpa smink då jag kände att mitt smink börjar tryta.

Eftersom jag har väldigt ljus hy och har svårt med att hitta en foundation som passar mig fick jag leta i affären efter den foundation som var ljusast, och jag tror att denna ska fungera bra. Köpte också mascara, ögonskugga, ögonbrynspenna och concealer. Blev en del hundralappar. Men ska man ha smink så tycker jag att man ska kosta på sig!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag brukar aldrig vakna sådär men istället har jag nätter då jag inte somnar. Det SUGER. Inte ordentlig sömn oavsett hur är så sjukt jobbigt, speciellt när man ska upp tidigt! Gambatte ;( !!



Jag har också väldigt ljus hy, sådär.. sjukligt vit, haha ;D Så jag vet hur det är, man måste typ åka till Grekland två veckor för att kunna köpa en foundation. Asiatiska länder har flera ljusare så det finns hopp.. xD



SV: Det är det jag hela tiden hör om körkort. Hoppas jag kommer tycka så också. Jag ÄLSKAR public transportation, tåg och buss är så mysigt! Jag avskyr att köra bil så just nu känns det bara som att jag aldrig kommer gilla det. Men jag är öppen till att ändra mig :D

2011-02-18 @ 16:15:03
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Annicat

Sv: Ja det är verkligen en jättefin serie!

Nu har jag sett klart hela och jag grät och grät och grät under sista halvan avsnittet. Har inte riktigt återhämtat mig än:P

2011-02-18 @ 22:31:57
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0