Plugg

På lektionen idag kändes det som det var halvklass fast det inte var halvklass. Det var aslite folk på lektionen, vilket kändes extremt konstigt eftersom man är van vid nu att utanför lektionsalen som är väldigt litet område väntar det mycket folk och man sitter där och andas in dålig luft. Men denna gången var det jättelite folk och luften blev inte ens instängd. WOW!!! Man frös till och med!

KANJI ÄR SVÅRT!!!! Det har jag kommit fram till på första lektionen om kanji, men man kommer nog vara sjukt stolt när man kan typ 2000 kanjitecken! Men vägen dit kommer vara svår och tuff. 

Nästa vecka ska jag ha tenta i svensk grammatik, det är inte det lättaste, senast man läste svensk grammatik var ju sjukt länge sedan, så när man sitter och pluggar undrar man, har jag verkligen kunnat detta!? Men som tur är, grammatiken kommer ganska snabbt tillbaka, men svensk grammatik är inte det roligaste. bisatser, direkt objekt, finit verb osv.
(Bilden tagen från japan-guide.com)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Svensk grammatik.. vilken ångest. Satsdelar och allt det heter. Jag klarade aldrig det, fick alltid super dåligt betyg. Grammatik är svårt!



Kanji känns bara svårt i början! Du kommer märka hur mycket smidigare det gör japanskan.. eller va självsäker jag låter, så var det för mig i alla fall! Så förhoppningsvis för dig med :)

2011-02-18 @ 16:17:14
URL: http://kiminostyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0